【学生向け】5月 7 日以降の授業について≪For Students≫Regarding Classes after May 7

2020年05月01日トピックス

English version follows Japanese.

令和2年5月1日

学生のみなさんへ

京都先端科学大学

危機管理委員会

委員長 前田正史

 

京都府下では、5月7日以降も緊急事態宣言が継続される見込みです。

つきましては、当面4月24日にお知らせいたしました感染拡大防止策を継続いたします。

この取り扱いに変更があった場合は、即時にHP・先端なびにてお伝えいたします。

 

当面、例外措置を除き原則登校禁止とします。

窓口における事務取扱も休止といたします。

手続き等が必要な場合は、担当窓口へメールにて事前に連絡してください。

各担当窓口の連絡先は、本学ホームページ「お問合せ」に記載の各局の連絡先を確認してください。

https://www.kuas.ac.jp/about/outline/contact

 

【例外措置】

[例外措置となる事項]

  1. 教科書を購入する場合
  2. 大学で自習する場合(登学時に事務室で手続きが必要です)
  3. 遠隔授業のため大学のパソコンを利用する場合(事務室にて利用手続きが必要です)
  4. バイオ環境学部の「作物栽培実習(SLSⅠB)」実験・実習に出席する場合
  5. 健康医療学部看護学科・言語聴覚学科の学内演習に出席する場合
  6. 履修手続き・事務手続等の公的な用件で教員・職員からの呼び出しがあった場合
  7. ゼミ担当等の教員との対面での個別指導や個人面談を希望する場合
  8. 図書室(太秦キャンパス:南館図書室、亀岡キャンパス:本館図書室)を利用する場合
  9. 保健室の診療や学生相談室・障害学生支援室を利用する場合
  10. 就職相談・インターンシップ相談を利用する場合(当面、例外措置から除外します)
  11. 授業料免除・奨学金等に関する手続がある場合(当面、例外措置から除外します)
  12. 証明書・学割の発行手続(申請・受け取り)が必要な場合
  13. 事前に承認を受けたクラブ活動・サークル活動を行う場合(当面、例外措置から除外します)
  14. その他の場合

 

以上


May 1, 2020

To: All Students

Kyoto University of Advanced Science
Crisis Management Committee
Committee Chairman Masafumi Maeda

 

The current state of emergency in Kyoto Prefecture is expected to continue past May 7. For the time being, we will continue to enforce the measures announced on April 24 to prevent the spread of coronavirus. If there is any change in the situation, we will notify you immediately via the university website and Sentan Navi.

Other than the following exceptions, please be informed that no students are to come to campus and that clerical services at the campus offices are suspended. If you must perform any procedures or activities on campus, please contact the relevant office in advance by email.

Please refer to the URL below for the contact information for each office.

https://www.kuas.ac.jp/about/outline/contact

 

[Campus Lockdown Exemptions]

Students may come to campus under the following exceptional circumstances.

  1. To purchase textbooks
  2. To engage in self-study on campus (students must first go through the proper procedure at the campus office if they come to school)
  3. To use campus computers for remote learning (procedures must first be completed at the office)
  4. To attend Crop Cultivations Exercises (SLSIB) held by the Faculty of Bioenvironmental Science
  5. To participate in on-campus exercises conducted by the Faculty of Health and Medical Sciences, Department of Nursing, or Department of Speech and Hearing Sciences and Disorders
  6. To meet with faculty members or staff members for official matters such as course procedures and administrative procedures
  7. To meet face-to-face with the faculty member in char of individual guidance for seminar courses, etc.
  8. To use the campus libraries (South Building Library, Kameoka Campus Library)
  9. To receive medical treatment at the nurse's office or receive counseling from the Student Counselor's Office or Student Disability Support Office
  10. To receive employment counseling/internship counseling (for the time being, this activity is excluded from this list of exceptions and is not permitted)
  11. To perform procedures for tuition waivers and scholarships (for the time being, this activity is excluded from this list of exceptions and is not permitted)
  12. To apply for and receive certificates or student discounts
  13. To participate in pre-approved club and circle activities (for the time being, this activity is excluded from this list of exceptions and is not permitted)
  14. Other exceptional cases

前の記事へ

次の記事へ

一覧へ戻る

このページの先頭へ