教員紹介
学位 | Doctor of Philosphy in Education, The University of Tennessee, Knoxville, (the United States of America) |
---|---|
所属学会 | 日本スポーツ心理学会、日本コーチング学会、Association for Applied Sport Psychology |
専門分野 | 教育心理学、スポーツ心理学、運動学習 |
略歴 | 慶應義塾大学体育研究所 兼任研究員 |
担当科目 | SLSⅠ(ニュースポーツ、バドミントン)、SLSⅡ(テニス、クリケット)SLSⅢ(ニュースポーツ、バドミントン)、SLSⅣ(テニス、クリケット) |
お問い合せ |
研究内容
スポーツをする全ての人が楽しめるようなスポーツ環境に必要な要素とは何だろうか?この疑問を解き明かすために、私は「主体的、自律的にスポーツに取り組める環境」に注目しています。そこで、スポーツをする人が主体的にスポーツに取り組める環境、自律的にスポーツに取り組めるようなコーチの関わり方について研究を進めています。他にも、最適なパフォーマンスの発達と発揮のためのメンタルトレーニングについても研究・実践をしています。
What are the significant aspects of an environment where everyone enjoys playing sports? To clarify this research question, I pay attention to "autonomy" and "sport environment enabling people for proactive engagement". Specifically, I have investigated aspects that formulate an environment facilitating them to proactive engage in sport and coaching behaviors encouraging players to be autonomous. Also, I am interested in practicing and researching mental training for optimal development and maximum performance.
研究キーワード | 自己調整学習、自律性支援、自己決定理論、学習環境デザイン、メンタルトレーニング |
---|
論文 | 1. Aha, I'm a Designer?! Becoming Empowered Designers Therough Course Experiences. Yamagata-Lynch, L. C., Chang, H. H., Hayakawa, T., Mastrogiovanni, J. M., Shipley, L. A., Miller, C., and Durbin, T. M. Educatnal Technology Beyond Content, Springer, 2020 2. Pre-Service Teacher's Efficacy, Anxiety, and Concerns about Data and the New Idea of Anchored Judgment. Dunn, K. E., Airola, D. T., and Hayakawa, T. Current Issues in Education, 21(1), 2020. |
---|
メッセージ
あなたが大学卒業後にやりたい事や目指したいことは何ですか?大学4年間は、自分の大きな目標や夢を叶えるために必要な能力を学び養う基礎となる4年間です。自分の将来に必要な知識や能力を見定めて、共に高め合いながらそれらを磨いていきましょう。
What do you want to do after graduating from the university? You may take advantage of four-year university life to develop skills for your goals and dreams. Thoroughly consider the required knowledge and skills for the future, and promote them together.